fredag den 24. juni 2011

Så er vi i gang med at blogge

Hej allesammen,

Efter opfordring fra venner og familie, er jeg nu gået i gang med at skrive på denne blog. Dette må nok også være ved at være på tide, da jeg lavede bloggen for omkring 2 måneder siden. Ups?

Nå, men siden jeg lavede bloggen er der sket en masse nyt inden for min USA tur til sommer.
Jeg har fået en ankomstfamilie i Indiana, som jeg skal bo ved indtil STS finder en permanent familie til mig. Grunden til at de ikke kan være der for mig hele året er, at de skal til Florida i 2 måneder midt inde i opholdet (øv!).
Jeg har fået skrevet med dem og de virker meget søde. De bor på en gård på 4 hektar, eller 40500 m2, hvilket jeg synes er meget, da de ikke har landbrug.
BTW, så er min værtsmor og -far henholdsvis 78 og 79 år gamle. Så de er sådan lidt nogle bedsteforældre-typer, vil jeg gå ud fra.
Anyways, på grunden bor en af deres sønner Gary, hans kone Debbie og deres eneste barnebarn Brittany på gården. Så det bliver meget spændende at møde dem.

Familien er også meget football (Amerikansk Fodbold) interesserede, og de ser det hver søndag med deres datter Christi og hendes mand Scott. De holder med det lokale hold i staten Indiana, Indianapolis Colts. Dette er jeg dog ikke helt tilfreds med som Eagles fan, men jeg kunne antyde en smule hån og jalousi i stemmen fra min mor da hun sagde til mig at jeg skulle der hen, da hun er Colts fan. Derudover skal finalen i NFL, Superbowl, spilles i Indianapolis, omkring 30 kilometer fra hvor jeg skal bo. Jeg glæder mig sådan til at opleve verdens største endags begivenhed!!!

Jeg har også fundet ud af lidt omkring min værtsfar, og hans karriere indenfor sport generelt:
Football Letterwinner 1958-1960
Team Captain 1959, 1960
All-Conference Defensive Back 1960
Track Letterwinner 1958-1961
Team Captain 1961
Conference Champion in the shot put and the discus
Established school records in the shot put (45’3”) and the discus (128’10”)
Successful Teacher and Coach for 33 Years
Coached three High School State Track Champions
Assistant Coach for the High School State Champion Indianapolis Washington Football Team 1974
Served for 22 years as a highly successful head track and assistant football coach at the University of Indianapolis
Produced five NCAA Division II individual track champions and coached 20 individual All-Americans while at the University of Indianapolis
Three time NCAA Division II Midwest Track Coach of the Year
Eight time Indiana Little State Coach of the Year
Eight time Conference Coach of the Year
USA Olympic Festival Track Coach 1982, 1983
Meet director for the USA-USSR track meet 1982
Selected as the Indiana Central Alumni Track Coach of the Year 1969

Som I nok kan se, så har han opnået en del, og jeg går ud fra at jeg ikke kommer til at være i dårlig form når jeg kommer hjem.

Jeg håber jo selvfølgelig på at kunne komme til at spille derovre, men jeg håber altså ikke at de har alt for høje forventninger om at nu kommer der en all-american football spiller fra Danmark, som skal smadre alle... For så god er jeg altså ikke :-P.

Men det var alt for nu, og jeg vil opdatere jer nærmere omkring min tur når vi kommer tættere på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar